fbpx

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

צריכים עזרה?

צרו קשר 073-374-4754

איך לגרום לתינוק שלך לישון יותר מ 45 דקות ברצף

Blog10

מכירה את זה שהבייבי נרדם לשנת צהריים, את מפשילה שרוולים כדי להספיק עוד משהו בבית, או סתם לחטוף תנומה קלה ו… הוא שוב ער! מוכן לעוד סבב צומי מאמא.

דפוסי השינה של התינוק שלך משתנים ככל שהוא מתפתח, ואם בחודשים הראשונים התינוק מבלה את רוב שעות היממה בשינה, הרי שככל שהחודשים חולפים הוא מצמצם את מספר התנומות במשך היום, על חשבון שנת לילה ארוכה ויציבה יותר.

סביב גיל 18 חודשים רוב התינוקות כבר מסתפקים בשנת צהריים אחת, ובגיל 3 שנים מרביתם מוותרים על שנת היום ומשקיעים בשנת לילה ארוכה בלבד.

שינה של תינוק מושפעת כמובן מאופי היום שעובר עליו ואף מאירועי האתמול, כך שתינוק שרגיל בשינה אחת בצהריים, יתכן וידרש להשלים שעות שינה בסבב נוסף אם הוא הוציא אנרגיה בצורה מיוחדת, או במקרה בהם שנת הלילה שלו הופרעה או התקצרה מסיבה כלשהו.

הצורך בשנת צהריים לתינוק, ואורכה של שינה זו משתנה מתינוק לתינוק, ואף מיום ליום אצל אותו תינוק בדיוק.

המדד לשינה מספקת לתינוק הוא – פעילות חיונית מלאה במשך היום, ושינה רגועה וארוכה בלילה.
כל עוד אין זה המצב, חשוב למצוא את האיזון שטוב לבייבי שלך, וטוב גם לך:

עייפות יתר במשך היום יכולה להעיד על תוספת של תנומת יום קצרה, ויקיצות בלילה או קושי בהירדמות – יכולים להעיד על הצורך בביטול תנומת היום.

חשוב שתדעי שבמהלך שינה של תינוק קיימות יקיצות טבעיות, אשר בד”כ אינן מפריעות לתינוק להמשיך את שנתו. מתי יקיצות אלו גורמות להתעוררות מלאה? כאשר התינוק מבחין בשינוי בסביבתו שלא היה כאשר נרדם, וכעת מושך את תשומת ליבו. לדוגמא: אם תינוקך נרדם בזרועותייך, ייתכן ו’יופתע’ לגלות שהוא כעת במיטתו ועובדה זו תנתק אותו ממהלך השינה, מוקדם מהנצרך.

על מנת לסגל יכולת שינה ארוכה ורגועה של התינוק שלך, יש צורך ללמד אותו להירדם עצמאית.

דרך אחת לעשות זאת היא באימוץ שגרת שינה קבועה. בשנת צהריים אין צורך במקלחת מקדימה כמו בלילה, אך תוכלי לבחור בהשמעת מוזיקה נעימה, קריאת ספר במיטה, הכנסת התינוק לשק שינה לתינוקות וכד’. ככל שתתמידי בשגרת טרום שינה זו – כל אלה יאותתו לתינוק שהגיע זמן לישון, ויהפכו את ההירדמות העצמאית של התינוק לפעולה קבועה ומסודרת במיטתו.

באותה הזדמנות מומלץ מאוד שתקדישי מחשבה לגורמים נוספים שעלולים למנוע את הצלילה החוזרת לשינה לאחר היקיצות הטבעיות. האם סביבת התינוק נעימה מספיק? אולי קרני השמש החודרים מהתריס יתפסו את תשומת ליבו? האם הבית רועש במידה שתקטע את שנתו? האם יש מכשיר שעלול לצלצל בזמן הקרוב?

מומלץ לבצע התאמות סביבתיות קטנות עוד בטרם התינוק שוקע בשינה עמוקה, וזאת על מנת לוודא שבעת יקיצה כשתגיעה – היא לא תתפתח להתעוררות מלאה עקב הפרעה שיכולנו למנוע מראש: ודאי שהבייבי נרדם כאשר הוא לא רעב, בדקי שהוא עם טיטול נקי, נסי להרגילו לישון בשק שינה לתינוקות בכדי למנוע מצב בו הוא בועט את השמיכה מעליו, אם הוא רגיל למוצץ בהישג יד – ודאי שהמוצץ לידו וכדו’.

ואם התינוק שלך כבר התעורר קודם זמנו – נו, נסי להסתיר את חוסר שביעות רצונך ופנקי אותו בחיוך גדול, יום יגיע בו תתחנני שיקום כבר מהמיטה!

אצל ליטל פינגווין מוצרי תינוקות תוכלי למצוא מגוון מוצרים שייצרו לתינוק שלך סביבת שינה נעימה שיעזרו לו להירדם ליותר מ45 דק’! היכנסי עכשיו לעמודי המוצרים ובחרי את המוצרים המתאימים לך ולתינוקך

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שתפו מאמר זה עם חברים:

עגלת הקניות
כניסה

אין לך חשבון עדיין?

תפריט
החשבון שלי
0 רשימת משאלות
0 מוצרים עגלה