fbpx

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

צריכים עזרה?

צרו קשר 073-374-4754

איך ליצור סביבת שינה בטוחה עבור תינוקך

Blog9

במהלך היום את עושה הכל כדי שלבייבי שלך יהיו את כל התנאים לתפקוד נעים והתפתחות תקינה.
ומה בלילה? בואי נניח באופטימיות שאת ותינוקך מבלים את שעות הלילה בשינה ארוכה ושלווה : ) זה הזמן לחזק את המודעות למספר כללי זהב לשינה בטוחה עבור תינוקך.

נחלק אותם לשלוש קבוצות – הבייבי, העריסה, והחדר:

הבייבי שלך

הימנעי מהתחממות יתר של גוף התינוק במהלך הלילה – גורם זה הוא נבדק כמשמעותי ביותר בין הגורמים האפשריים למוות בעריסה, וחשוב לדעת שע”י הלבשה נכונה ושמירה על טמפרטורת חדר שאינה חמה מדי ואינה קרה מדי – אין חשש שלתינוקך יהיה קר בלילה. מומלץ לשלב את התאמת הטמפרטורה עם שק שינה לתינוקות המותאם לפי עונות השנה השונות, ומבטיח שמירה על חום גוף קבוע לאורך כל הלילה.

השתדלי להניק – אין כמו חלב אם. על אף שתחליפי החלב כיום הם מצוינים, נבדק הקשר בין שנת לילה בטוחה לתינוק כאשר הוא מוזן מנוזלים קלים יותר לעיכול כחלב אם – ונמצא שהוא מסייע בהפחתת הסיכון למוות בעריסה.

העדיפי הירדמות עם מוצץ – על פי מחקר שפורסם ב British Medical Journal – השימוש במוצץ מפחית את הסיכוי למוות פתאומי בעריסה ויעיל אף יותר בקרב תינוקות שישנים על הבטן (המלצת משרד הבריאות היא שינה על הגב!). שימי לב שהמוצץ אינו מחובר באמצעות שרשרת או חיבור דוקרני כלשהו, שיכולים להוות סכנה עבור תינוקך.

עריסה

הקפידי על מיטה ומזרן הנושאים תו תקן – השוק מלא תחרות וחשוב לא להתפתות לעיצובים ודגמים מרשימים מבלי שוידאת שהמיטה בטיחותית ושהמזרן קשיח ומאפשר מעבר של חמצן במידה שהתינוק נושם אל תוכו. כאמור, הקפדה על תו תקן תבטיח זאת.

סדין מתוח – במהלך הלילה התינוק שלך זז ואף יתחיל להתהפך לאחר החודשים הראשונים לחייו. סדין רופף יכול להוות סכנת חנק ועל כן חשוב מאוד למתוח ולהדק היטב את שולי הסדין מתחת למזרן.

שמיכה? העדיפי שק שינה – מטרת הכיסוי בלילה היא לשמור על חום גוף נעים, וליצור תחושה עוטפת ומחבקת לתינוקך. החיסרון שבשמיכה רגילה הוא בסכנת כיסוי פתחי הנשימה של התינוק במהלך התזוזות שלו בלילה. לצורך כך פותח שק שינה לתינוקות המביא איתו את כל היתרונות של שמיכה – רק בלי החיסרון המשמעותי של סכנת חנק מהשמיכה. שק השינה מולבש על התינוק ולעולם לא יכול לכסות את פניו של תינוקך.

הרחיקי חפצים נוספים מתוך מיטת התינוק – צעצועים, בובות, קוביות, רעשנים – כל אלה נפלאים לשעות היום ומסייעים לגרות את החושים הרכים המתפתחים אצל תינוקך. בלילה – אין להם מקום בעריסה. כל חפץ זר בשטח העריסה עלול להפוך לגורם מכאיב ואף מסוכן לתינוק בשנתו.

חדר השינה

וילון – כמעט בכל חדר תינוקות יש וילון והוא מוסיף המון רוך ונעימות שבחדר. (כבר קראת על הטיפים שלנו לעיצוב חדר שינה לתינוקות?) חשוב לוודא שהוילון לא נמצא בהישג ידו של תינוקך, ולא מותקן ממש מעל לעריסה. זאת כדי למנוע מצב בו התינוק מושך את הוילון ובכך מפיל עליו את המוט והבד שאיתו.

מדף מעל המיטה – גם אם המדף לא מותקן בהישג יד של תינוק עומד בעריסה – מומלץ להימנע מכל חפץ בעל משקל מעל למיטת התינוק. לכל חפץ תלוי – יש סיכוי להשתחרר ממקומו, ישראל ידעה רעידות אדמה קלות – כל אלה על אף ההיתכנות הנמוכה כל כך של התרחשותם – מצדיקים את משנה הזהירות בנושא.

מכשירי חשמל – בדקי שכולם בטיחותיים ומחוברים לשקעים המסוגלים לשאת את מתח החשמל הנצרך. ודאי שאביזרי חימום רחוקים מדברי בד או עץ העלולים להתלקח בקלות, ושהם לא נמצאים בהישג יד של תינוקך בשום צורה.

שקעים וכבלים – מומלץ להרחיקם ממיטת התינוק ובמידה ויש שקע חשוף בקרבת המיטה – רכשי כיסוי מותאם לשקע בשקלים בודדים וכך תוכלי למנוע סכנת התחשמלות ובהמשך – למנוע ניסויים יצירתיים של הבייבי הסקרן…

אוורור החדר בכל יום – חשוב! חדר סגור ודחוס צובר עם הזמן חיידקים ואף חומרי הדברה ואבק מחפצים שונים בחדר, ומהנפשות המסתובבות בבית. לאחר שהבייבי שלך מתעורר, גם אם מעט קריר לפתוח חלונות – מומלץ להעבירו זמנית לחדר אחר ולאפשר חילוף אוויר בחדר השינה.

ועוד טיפ – מכיוון קצת אחר…

מעבר לדאגה לסביבה נטולת סיכונים פיזיים לבריאות של הבייבי שלנו – לא פחות חשוב לדאוג לבריאות הנפשית שלו. לתינוקות יש חושים עדינים והם סופגים את האווירה והרגשות שסביב. עשי הכל כדי שהאווירה תהיה נטולת מתחים, צעקות וריבים, ובמרבית הזמן נינוחה וזורמת, שמחה ומפויסת.

אצלנו באתר ליטל פינגווין מוצרי תינוקות תוכלו למצוא מגוון מוצרים לחדר התינוק שלכם שיעזרו לכם לייצר לו סביבת שינה בטוחה ורגועה! היכנסו לעמודי המוצרים באתר שלנו ובחרו את המוצרים המתאימים לכם!

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שתפו מאמר זה עם חברים:

עגלת הקניות
כניסה

אין לך חשבון עדיין?

תפריט
החשבון שלי
0 רשימת משאלות
0 מוצרים עגלה