fbpx

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

צריכים עזרה?

צרו קשר 073-374-4754

איך מונעים מוות בעריסה

Blog13

על אף שתסמונת מוות בעריסה היא עדיין בגדר תעלומה שאין לה הסבר ודאי, חשוב שתדעי שניתן לצמצם את הסיכויים למוות בעריסה. אספנו עבורך מספר צעדי בטיחות חשובים שכדאי לך להכיר, עבור שינה בטוחה יותר לתינוקך:

עשי ואל תעשי – 10 טיפים למניעת מוות בעריסה:

1. עשי. השכיבי את התינוק לישון על גבו

מחקרים מצביעים על כך ששינה על הבטן מגדילה את הסיכוי למוות בעריסה פי 3 (!), שינה על הצד מגדילה את הסיכון פי 2. גורם הסיכון המרכזי הוא חסימת פתחי הנשימה של התינוק על ידי הסדינים עליהם התינוק שוכב. אגב, בזמן שהתינוק ער – אין סיכון ואפילו מומלץ להניח את התינוק על בטנו על מנת לפתח את חגורת הכתפיים ולזרז התפתחות מוטורית.

2. עשי. השכיבי את התינוק בעריסה משלו, בחדר ההורים.

בששת החודשים הראשונים לחיי התינוק, זהו הפתרון הטוב ביותר לשינה בטוחה כאשר התינוק במיטה משלו, אך תחת השגחת הוריו במשך הלילה. על ידי הלבשת התינוק בשק שינה לתינוקות בתוך העריסה, מתייתר הצורך להשגיח שהשמיכה אינה מכסה את פני התינוק במהלך הלילה, וההורים יכולים להבטיח שינה בטוחה יותר לתינוקם.

3. עשי. שמרי על סביבה נקיה מעישון בתקופת ההיריון ולאחר הלידה.

סביבה נקיה מעישון מומלצת כמובן לא רק לתינוקות, ויש לה קשר ישיר לתחלואה נשימתית כמו אסטמה וסיבוכי ריאות נוספים. המערכות הרכות של תינוקנו רגישות לנזקי העישון אף יותר מאצל מבוגרים, ומגבירות את הסיכון למוות בעריסה.

4. עשי. הניקי כפי יכולתך, ונסי לסגל מוצץ לתינוק

את בטח יודעת שחלב אם הוא המזון הטוב ביותר עבור תינוקך. על אף שתחליפי החלב הנמכרים היום השתדרגו מאוד בעשורים האחרונים, הנקה נותרה היעילה ביותר להתפתחות התינוק ולהפחתה במקרים של מוות בעריסה. לפי יכולתך, נסי להניק לפחות בחודשים הראשונים. הנקה חלקית מסייעת גם היא בהפחתת הסיכויים למוות בעריסה, אם כי לא באותה מידת אפקטיביות כמו של הנקה מלאה. הנקה בשעות הלילה הופכת לנעימה יותר עבור התינוק כאשר הוא מונח בשק שינה לתינוקות. שק השינה מאפשר להרים את התינוק עם כיסוי מלא תוך שמירה על חום גוף חמים ונעים – להניק – ולהחזיר כפי שהוא לעריסתו ללא צורך בשמיכה המהווה גורם מסכן.

לאחר 3-4 שבועות של התבססות ההנקה, מומלץ להרגיל את התינוק להירדם עם מוצץ, אשר הוכח כיעיל להפחתת מקרי מוות בעריסה. גם בשינה עם מוצץ, שימי לב שאין שרשרת או חיבור מסוכן אחר של המוצץ.

5. עשי. התאימי את מזרן בטיחותי לתינוק – שטוח, מאוורר, וקשיח מעט

בשנה הראשונה לחייו, מבלה תינוקך כשני שליש מהזמן בשינה. מסיבה זו יש חשיבות מיוחדת לחומר עליו שוכב התינוק. משווקי מזרני תינוקות מציעים כיום מגוון רחב של מזרנים ‘נושמים’ המאפשרים לאוויר התינוק לחדור במידה והוא נושם אל תוכו. בנוסף חשוב שהמזרן לא יהיה רך מדי אל מנת למנוע שקיעה של פני התינוק העלולה לגרום לחנק חלילה.

6. אל תעשי. אל תאפשרי לגופו של התינוק להתחמם יתר על המידה.

עלייה משמעותית בחום גופו של התינוק היא אחד הגורמים המרכזיים למוות בעריסה.

הורים רבים טועים בהערכת הטמפרטורה הנכונה שהתינוק צריך על מנת שיהיה לו נעים. הכלל הוא – שמה שנעים לנו ההורים, נעים גם לתינוק כאשר הוא עם שכבה דקה נוספת מעל.

חשוב להקפיד על מד טמפ’ אשר יציג את מידת החום/קור בחדר השינה. הטמפרטורה הרצויה בסביבת התינוק היא 22-24 מעלות ומומלץ לאוורר את החדר בכל יום. גם כאן, שק שינה לתינוק הוא פתרון מצוין על מנת להבטיח טמפרטורת גוף אופטימלית קבועה לאורך כל שעות השינה של התינוק. שקי השינה מגיעים ברמות עובי שונות המותאמות לעונות השנה ולטמפרטורת החדר.

7. אל תעשי. אל תרדמי כשהתינוק שוכב עלייך, או לצידך באותה מיטה.

אין רגע קסום ורגוע יותר מאשר להרגיש את חזהו של התינוק עולה ויורד על החזה שלנו. דופק לדופק. זה נפלא כאשר זה בהשגחה, אך כאשר התינוק שוכב עלייך, בייחוד כשאת עייפה מאוד – חוסר תשומת הלב עלולה לגרום לחנק בכך שנשימותיו יהיו לתוך העור או הבגדים שלך. בנוסף, שינה עם התינוק מגבירה את הסיכון לפגיעה בתינוק כתוצאה מנפילתו ללא שימת לב, חלילה הפעלת משקל לא רצוני של ההורה מתוך שינה על גופו העדין של התינוק או הזזת שמיכה/כרית לכיוון פני התינוק.

8. אל תעשי. אל תשכיבי את התינוק באותה מיטה עם אדם מעשן, או שצורך אלכוהול או תרופות.

גם אם העישון עצמו לא מתרחש ליד התינוק – הריח והחומרים נצמדים לבגדים ולסדינים, ועלולים להיכנס לדרכי הנשימה של התינוק.

9. אל תעשי. אל תאפשרי לשמיכה לכסות את פניו/ראשו של התינוק.

בעת השכבת התינוק חשוב לודא שהשמיכה מונחת על התינוק בצורה בטיחותית, אך התינוק זז במהלך השינה, ואיתו גם הכיסוי שעליו. השמיכה עלולה להתסתרבל ולכסות את פתחי הנשימה של התינוק עד כדי חנק. שק שינה לתינוקות תוכנן כך שהוא סגור עם תיקתקים באזור כתפי התינוק והלבשתו על התינוק לפני השינה תבטיח שפניו ישארו חשופות למעבר של אוויר.

10. אל תעשי. אל תשאירי משחקים, בובות וחפצים אחרים בסביבת השינה של תינוקך.

סביבת שינה בטוחה עבור התינוק היא סביבה בה אין שום גורם מסכן אשר עלול לבוא במגע עם התינוק במהלך שנתו. חפצים אלה כוללים כריות, בובות, צעצועים, מגן ראש מבד הכרוך סביב העריסה, שמיכה העלולה לכסות את פני התינוק תוך כדי תזוזה בשינה ולגרום לסכנת חנק, וכד’. שק שינה לתינוקות הוא תחליף מצוין לשמיכה, בטיחותי במיוחד ומבטיח שינה בטוחה לתינוק.

על אף הרצון לקשט את המיטה, ולאפשר לתינוק שלנו סביבה צבעונית ומפתחת מוטורית – בזמן השינה המיטה נועדה רק לשינה! על כן נדאג להעניק לתינוק את ההגנה המקסימלית האפשרית בה.

אנחנו ב Little Penguin מתמחים בשקי שינה לתינוקות ושינה בטוחה ועוד מגוון מוצרים לתינוקות. החברה הייעודית היחידה לשקי שינה בישראל.

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שתפו מאמר זה עם חברים:

עגלת הקניות
כניסה

אין לך חשבון עדיין?

תפריט
החשבון שלי
0 רשימת משאלות
0 מוצרים עגלה