fbpx

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

צריכים עזרה?

צרו קשר 073-374-4754

איך מתמרנים בין סדר יום של תינוק ושל פעוט?

Blog4

הצלחתם כבר ללמד את הקטן שלכם לישון היטב בלילה? הוא גדל מעט, הפך לפעוט, ישן לילה רצוף, וטקס ההשכבה לישון קבוע ורגוע עבור כולכם? הורים רבים שכבר חשבו שמאבקי השינה מאחוריהם, מגלים שהם עומדים בפני אתגר חדש לחלוטין כשלמשפחה מצטרף תינוק חדש. איך מתמרנים בין שני סדרי יום שונים לחלוטין – זה של תינוק ניובורן וזה של פעוט? איך יוצרים שגרת שינה טובה עבור התינוק החדש מבלי להרוס את שגרת השינה שעובדת היטב עבור הפעוט? אם שני הילדים חולקים חדר, כמובן – כפי שקורה לעיתים קרובות בדירות ישראליות קטנות – השאלות הללו רק מתעצמות.

החדשות הטובות? יש דרכים להתמודד! ילד שני במשפחה אין פירושו סוף לכל שפיות השינה שהשגתם במאמצים כה רבים. יש בהחלט דרכים לג’נגל בין צרכי השינה של התינוק ושל הפעוט, באופן שאפילו יאפשר לכם, ההורים, לישון קצת. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעלות על המסלול הנכון לשינה אופטימלית עבור כל בני המשפחה.

1. אל תתחילו לדאוג מהרגע הראשון. שלוות נפש היא תמיד דבר חשוב, והרגע שבו אתם נכנסים עם התינוק החדש הביתה איננו הזמן הנכון להתחיל להילחץ על שילוב סדרי היום של שני הילדים. תינוקות רכים ישנים רוב הזמן, אחרי הכל, ואת רוב בעיות השינה שלהם ניתן לפתור בעזרת נדנדות, מנשאים, עיטוף, ושקי שינה. רוב ההורים גם משכיבים תינוק רך לישון בעריסה בחדרם, ולא בחדר הילדים. (ההמלצה הרפואית המעודכנת, אגב, היא להשכיב את התינוק בחדר ההורים עד גיל שנה, כגורם מגן מפני מוות בעריסה).

2. התחילו לעבוד על שגרת שינה בשלב מוקדם. כשהתינוק שלכם בן שלושה או ארבעה חודשים, זה זמן טוב להתחיל להרגיל אותו לשגרת שינה קבועה. במידת האפשר, שתפו את הפעוט בשגרת השינה. הוא יכול ‘לעזור’ בעריכת האמבטיה לתינוק, להושיט לכם את הפיז’מה, וכן הלאה. נסו ככל האפשר להיות בבית לקראת שעת השינה של התינוק, לארגן עבורו סביבת שינה צפויה (שק שינה כבר אמרנו?) ולנקוט בכל צעד שיכול לעודד שינה עצמאית. ברגע שלתינוק שלכם תהיה שעת שינה קבועה ושגרת השכבה לישון קבועה, יתפנה לכם זמן ואנרגיה עבור הפעוט שלכם.

3. שלבו את תנומות התינוק בסדר היום של הפעוט. אחד הכללים שלמדתם מן הסתם עם התינוק הראשון שלכם הוא שתינוק שמדלג על תנומות היום מתקשה להירדם גם בלילה. אל תדלגו על תנומות היום של התינוק החדש – אבל נסו לשלב אותן בסדר היום של הפעוט. כך למשל, זה בסדר גמור אם באופן קבוע התינוק ישן את תנומת היום האחרונה שלו ברכב, בדרככם לאסוף את הפעוט מהמעון.

4. אל תתעקשו להשכיב את התינוק ואת הפעוט לישון באותו זמן. גם אם הפעוט שלכם רגיל לשעת שינה מוקדמת, עדיין יהיה לכם קל יותר, בדרך כלל, להשכיב את התינוק בנפרד חצי שעה מוקדם יותר. באופן זה גם לא תתמודדו עם הלחץ של השכבת שני ילדים לישון בו זמנית, וגם תוכלו להעניק תשומת לב בלתי מחולקת לפעוט בזמן השכבתו לישון. לחילופין, ייתכן שדווקא את הפעוט כדאי להשכיב לישון ראשון! השיטה הזו מתאימה לפעוטות שהפסיקו לישון במהלך היום, וזקוקים מאד לשעת שינה מוקדמת. במקרים כאלה ניתן לארגן את תנומת היום האחרונה של התינוק כך שתאפשר לו להיות ער ולשחק בנחת בלול, למשל, בזמן שאתם משכיבים את האח או האחות הגדולים לישון.

באתר ליטל פינגווין מוצרי תינוקות תוכלו למצוא מגוון מוצרים שיעזרו לכם לנהל באופן פשוט יותר את סדר היום של התינוקות שלכם ולהשתמש בהם בחלקים השונים ביום!

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שתפו מאמר זה עם חברים:

עגלת הקניות
כניסה

אין לך חשבון עדיין?

תפריט
החשבון שלי
0 רשימת משאלות
0 מוצרים עגלה