fbpx

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪

צריכים עזרה?

צרו קשר 073-374-4754

האם הציפיות שלכם לא ריאליות?

Blog2

כהורים לתינוקות, חשוב לנו לדעת שאיכות השינה של הנסיכים הקטנים, ושלנו, אינה לגמרי עניין של מזל. יש בהחלט דברים שאנו כהורים יכולים לעשות כך שהקטנים יישנו טוב יותר, וכל המשפחה תהיה מאושרת יותר. עם זאת, צריך להיזהר מהקצנה לצד השני. אם בקצה האחד של הספקטרום נמצאים הורים שסבורים שהתינוק יישן היטב רק כשיתחשק לו להתחיל לעשות זאת, בקצה השני יש הורים שהציפיות שלהם לגבי שינת התינוק אינן תמיד ריאליות. ציפיות כאלה יכולים להיות תוצאות של סיפורים מהורים אחרים (החברה בעבודה שהתינוק שלה ישן לילה מלא מגיל אפס; הדודה שמבטיחה כי כל ילדיה נגמלו מהאכלות לילה בגיל שלושה חודשים), או תוצאות של מדע ישן ובלתי עדכני (זוכרים את ההמלצה שהילד ישן בחדר משלו? ההמלצה הרפואית העדכנית היא לשמור אותו בחדר שלכם לפחות עד גיל חצי שנה, רצוי עד גיל שנה).

הנה כמה מהציפיות הלא ריאליות שהורים עלולים להחזיק בהן, שלא באשמתם. מהציפיות הללו כדאי להיפטר: הם לא יעזרו לאף אחד במשפחה לישון טוב יותר, וכן יעזרו לכם להרגיש כמו הורים כושלים וחסרי אונים.

1. אתם מצפים למצוא היגיון בשעות השינה של תינוק שזה עתה נולד. המציאות בשטח מוכיחה שאין שום כללים בכל מה שקשור לשינה של תינוק ניובורן. יש תינוקות רכים שישנים עשרים שעות ביממה ויש שישנים הרבה פחות מכך. חלק יישנו חמש ושש שעות ברציפות, וחלק יתעוררו כל שלוש שעות. כל ניסיון להחיל חוקים וסדר על שינת התינוק שלכם בגיל 0-3 חודשים רק יגרום אומללות לכולם. זה הגיל שבו צריך להתמקד בעזרה לילד להבדיל בין יום ולילה. זה גם הגיל שבו ‘מותר’ לכם לעזור לו להירדם בכל דרך, מהנקה ועד נדנוד. העיקר שכולם יצליחו לישון קצת. זה הגיל שבו גם כדאי להרגיל אותו לעזרים שתוכלו להשתמש בהם גם בהמשך: משק שינה לתינוק ועד מכונת רעש לבן.

2. אתם מצפים לדעת בדיוק כמה שעות התינוק אמור לישון. גם אם התינוק שלכם עבר את גיל שלושה חודשים, אל תצפו לתשובה חד משמעית לשאלה כמה שעות שינה הוא צריך. ברוב הטבלאות על שינת תינוקות וילדים תמצאו כי טווח השינה הנורמלית הוא פלוס מינוס שלוש שעות. למשל תינוק אחד יישן 16 שעות ביממה והשני יישן 13. זה הבדל משמעותי, אבל שני התינוקות מתנהגים באופן תקין. אל תפתחו ציפיות לא ריאליות שהתינוק שלכם חייב להתאים דווקא למקום מסויים על הטווח הזה.

3. אתם מצפים להפסקת ההאכלות בלילה מוקדם מידי. גם אם הדודה שלכם גמלה את כל הילדים מהנקה או בקבוקי לילה בגיל שלושה חודשים, אין שום סיבה לחשוב שאתם בהכרח תצליחו לעשות זאת. הרוב המוחלט של התינוקות ממשיך להזדקק להאכלות לילה עד גיל חצי שנה לפחות. יועצי שינה יאמרו לכם שבין גיל שישה לתשעה חודשים אפשר לגמול את רוב התינוקות מהאכלות לילה, אבל עבורכם גם זו אמורה להיות ציפייה לא ריאלית. אם אתם נוקטים בגישה של הנקה לפי דרישה והתנהלות כזו חשובה לכם מאד גם בגיל הזה, כנראה שהתינוק שלכם ימשיך לינוק בלילה למשך זמן מה.

4. אתם מצפים שהתינוק יתחיל את הבוקר ביחד אתכם. גם תינוק שלמד להירדם בכוחות עצמו ולישון לילה רצוף עלול להקיץ בשעה חמש בבוקר מידי יום ביומו. על אף שיש דברים שאתם יכולים לעשות כדי לנסות לאחר את שעת היקיצה שלו, תינוקות רבים ימשיכו לקום מוקדם מבלי להתרשם משום דבר שתעשו – פשוט כי כך מכתיב השעון הביולוגי שלהם.

באתר ליטל פינגווין מוצרי תינוקות תוכלו למצוא מגוון מוצרי תינוקות שיתרמו להתפתחות התינוק שלכם! בדקו עכשיו

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שתפו מאמר זה עם חברים:

עגלת הקניות
כניסה

אין לך חשבון עדיין?

תפריט
החשבון שלי
0 רשימת משאלות
0 מוצרים עגלה