fbpx

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

משלוח לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 100 ₪משלוח עד הבית חינם בהזמנות מעל 199 ₪מבצעי פסח כבר באתר!

צריכים עזרה?

צרו קשר 073-374-4754

מה עושים כשהתינוק שלכם מתעקש להשכים עם הציפורים?

Blog7

אתם שומעים אותו מתגלגל במיטה, משחק, ואולי אף מייבב או קורא לכם. אתם פוקחים עיניים עייפות ומסתכלים על השעון: הצילו, רק ארבע וחצי בבוקר! מה פתאום הוא קם כבר?

הורים חדשים מגלים עד מהרה ששינה בשעות הבוקר הופכת לזיכרון רחוק ועמום. תינוקות וילדים, באופן כללי, קמים מוקדם – ומאלצים את הוריהם לאמץ הרגלים דומים. כמה מוקדם? ובכן, רוב התינוקות והילדים בעולם מתעוררים בין שש לשבע בבוקר: כך מכוון השעון הביולוגי שלהם, וניסיונות לכוון אותו מחדש הם בדרך כלל בזבוז זמן.

אבל מה קורה כשגם שינה עד שש בבוקר הופכת לחלום בלתי מושג? איך מתמודדים אז עם ציפור הבוקר שלכם?

אם התינוק או הפעוט מתעורר בין חמש וחצי לשש כשהוא רענן ושמח ולא מפגין סימני עייפות – כנראה שפשוט תצטרכו להסתגל לזמן ההשכמה החדש. אם הוא מתעורר מוקדם עוד יותר, עם זאת, או אם הוא עייף ועצבני, יש מספר דרכים שתוכלו לנסות על מנת לעזור לו לקום מאוחר יותר בבקרים.

1. החשיכו את החדר לחלוטין. בימים של זריחה מוקדמת, מספיקות כמה קרני שמש שיתגנבו לחדר כדי להעיר תינוק ולשכנע אותו שזה הזמן להתחיל את היום. הגיפו את התריסים לחלוטין, והוסיפו גם ווילונות כהים שיעניקו האפלה מושלמת.

2. מנעו רעש סביבתי. שינת התינוק בדרך כלל קלה יותר לפנות בוקר: ציוצי ציפורים מבחוץ, רעש משאית הזבל, או הרעשים הקלים של הורה שמתארגן לצאת לעבודה, יכולים בהחלט להעיר אותו. אם אתם יכולים להבטיח לילד שינה בסביבה שקטה – מה טוב. אם לא ניתן לסלק לחלוטין את הרעשים הסביבתיים, הציבו בחדר הילד מכונת רעש לבן, או מאוורר: הרעשים הללו יבליעו את הקולות האחרים.

3. בדקו הפרעות סביבתיות אחרות שעלולות להעיר את הילד. אולי הוא מתעורר לפנות בוקר כי קר/חם לו מידי בשעות הללו? תוכלו למנוע זאת על ידי שק שינה מתאים (קייצי או חורפי) וויסות הטמפרטורה בחדר על ידי שימוש במזגן, רדיאטור, וכדו’.

4. אל תספקו פעילויות מרגשות השכם בבוקר. תינוקות רבים מתרגלים לקום מוקדם בגלל הפעילות הכיפית שהם מקבלים מיד: התכרבלות במיטה של ההורים, ארוחת בוקר טעימה, או אפילו גישה למסך צבעוני. כדי למנוע את המצב הזה, המתינו 15-30 דקות אחרי הקימה לפני שתספקו לילד את אחד הדברים האהובים עליו. את הדקות הראשונות אחרי הקימה אפשר להקדיש להלבשה, החלפת טיטול, ומשחקים שקטים.

5. השכיבו את התינוק לישון מוקדם יותר. כן-כן. על אף שהורים חוששים לעיתים כי התינוק משכים קום כי הלך לישון מוקדם מידי, בדרך כלל ההפך הוא הנכון. תינוקות שישנים מאוחר מידי נוטים להתעורר מוקדם, כשהם עייפים ועצבניים. בכל מה שקשור לשינת תינוקות, הכלל הוא: ‘שינה מולידה שינה’. הקדימו את שעת ההשכבה לישון של התינוק בהדרגה, כל פעם בחצי שעה נוספת, עד שתגיעו לשעת ההשכבה לישון המספקת את התוצאות הטובות ביותר מבחינת זמן ההשכמה.

6. התייחסו להשכמה בבוקר כמו ליקיצת לילה. אם התינוק מתעורר בארבע וחצי בבוקר, התעלמו מהעובדה שהבוקר קרב, והתייחסו להתעוררות שלו כמו לכל התעוררות אחרת במשך הלילה. אם אתם עוזרים לו עדיין לחזור לישון אחרי כל יקיצת לילה – תצטרכו לעזור לו לחזור לישון גם הפעם, כשאתם מקפידים על קול שקט ואורות מעומעמים, כמו במהלך הלילה. אם הוא כבר יודע לחזור לישון בכוחות עצמו – הוא יכול לעשות זאת גם בארבע וחצי בבוקר.

7. השכיבו את התינוק לישון מאוחר יותר. זו האופציה האחרונה שיש לשקול, מכיוון שנדיר מאד שתינוק מתעורר מוקדם מידי משום שהוא ישן מספיק. למעשה, הסיבה הנפוצה ביותר להשכמה מוקדמת מידי היא הסיבה ההפוכה, שהובאה בסעיף 4 – שעת השכבה מאוחרת מידי. אם ניסיתם את כל שאר הדרכים, עם זאת, והתינוק עדיין מתעורר מוקדם מידי, אפשר לבדוק בזהירות האם הוא פשוט ישן מספיק. לצורך זה, אחרו את שעת ההשכבה לישון בהדרגה, בעשר דקות בכל פעם, עד שתגיעו לשעת ההשכמה הרצויה.

התינוק עדיין מתעורר מוקדם? באתר ליטל פינגווין תוכלו למצוא מגוון מוצרים לתינוקות שתינוקכם יוכל להתעסק בהם וכך להקל על עצמכם בבקרים!

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שתפו מאמר זה עם חברים:

עגלת הקניות
כניסה

אין לך חשבון עדיין?

תפריט
החשבון שלי
0 רשימת משאלות
0 מוצרים עגלה