חיפוש
  • Little Penguin

מה לעשות כשהשינה הולכת לאיבוד



כמעט לכל תינוק זה קורה. הוא כבר נכנס לשגרת שינה בריאה, גם רק בזמנים קבועים כדי לאכול (או אולי אפילו כבר ישן ברציפות כל הלילה)... אתם נושמים לרווחה ובטוחים שבעיות השינה מאחוריכם. אלא שאז, באופן מסתורי, איכות השינה שלו מתדרדרת, הוא מתקשה להירדם, מתעורר בלי סוף, בוכה ומיילל, ובאופן כללי דואג שכל הבית לא יישן כמו שצריך למשך תקופה. אתם לוקחים אותו לרופא שמבטיח לכם שהוא בריא ושלם, בודקים שוב את טמפרטורת החדר, מתקינים וילונות לתוספת החשכה... אבל כלום לא עוזר.


אל תיכנסו לפאניקה. כבר שכבר כתבנו בתחילה - כמעט לכל תינוק זה קורה. וכמעט לכל תינוק זה קורה יותר מפעם אחת. כל יועצת שינה תספר לכם על 'משברי השינה' (או, בשמם באנגלית, sleep regressions) שמתרחשים בדרך כלל בגילים מסויימים. המשברים הנפוצים יותר מתרחשים סביב גיל 6 שבועות, 4 חודשים, ו-6 חודשים, אבל הם יכולים לקרות גם בגיל 8 חודשים, שנה, ושנה וחצי. ההשערה המקובלת לגבי סיבת התרחשותם של משברי השינה בגילים האלה היא קפיצת גדילה שמשבשת את הרגלי השינה של התינוק והופכת אותו לעצבני יותר.


איך יודעים שאתם בעיצומו של משבר שינה?

ובכן, אם הילד בריא ושלם, לא שיניתם שום דבר בשגרת השינה שלו, ובכל זאת הוא הפסיק לישון כמו שצריך, יש סיכוי טוב שאתם מתמודדים עם משבר שינה. הרופא אולי יבטיח לכם שהכל בסדר עם התינוק, אבל כנראה שתרגישו די אומללים. הקטנצ'יק לא רוצה לישון, נרדם לזמנים קצרים מאד, מתעורר בלילה שוב ושוב כשהוא אומלל ובוכה, ורוצה בעיקר לאכול ושתחזיקו אותו.

איך מתמודדים עם משבר שינה?


הצעד הראשון הוא פשוט לקחת נשימה עמוקה. כן, זה מתסכל מאד למצוא את עצמכם שוב מתמודדים עם תינוק שנלחם בשינה, אבל זה שלב שעובר, ועובר די מהר. זה לא אומר שכל שגרת השינה שבניתם בקפידה ירדה לטמיון. זה רק אומר שהתינוק שלכם עובר עכשיו כמה ימים מאתגרים – מסיבה טובה. הוא גדל! זה מה שכולנו רוצים, לא?


אחרי שלקחתם נשימה עמוקה, הרשו לעצמכם לגלות קצת גמישות. הדבר החשוב ביותר בזמן משברי השינה הוא להבטיח שכל בני הבית מצליחים, למרות הכל, לישון. גם אם הרגלתם כבר את התינוק להירדם בכוחות עצמו, זה בסדר להניק אותו בימים האלה עד שיירדם, או לחזור לשינה משותפת אם אתם ערוכים לכך. זה בסדר לנדנד את העריסה או להחזיר אותו לישון בנדנדה במקום העריסה.


אחרי שגיליתם גמישות, עם זאת, עקבו בקפידה אחרי לוח השנה. משבר שינה ממוצע לא אמור לארוך יותר ממספר שבועות. אם עבר חודש והתינוק עדיין ישן רק על הידיים/איתכם במיטה/בנדנדה, כנראה שמשבר השינה האמיתי עבר, אבל ההרגל נשאר... כדי להימנע ממצב כזה, אל תוותרו לגמרי על ההרגלים הטובים שהתינוק רכש. הקפידו, למשל, להשכיב אותו לישון בזמן הקבוע ובסביבה הקבועה, השאירו את סביבת ההירדמות הרגילה כפי שהיא. אם אתם נמנים על ההורים הרבים שגילו כי שק שינה עוזר לילד לישון עטוף ורגוע יותר, אל תוותרו עליו. שימו את הילד לישון כרגיל בשק השינה. הציבו לידו את מנורת הלילה או מכונת הרעש הלבן או כל אביזר אחר שהוא רגיל אליו. באופן כללי, שמרו על אלמנטים רבים ככל שתוכלו משגרת השינה שאליה הגעתם. זה בסדר לעזור לו לישון באמצעים שונים עד שהתקופה הקשה תחלוף, אבל בדקו כל יום מחדש שאכן יש צורך בעזרה הזו. עם קצת סבלנות ותמרון בין שימור שגרת השינה ופטנטים להרדמה מימיו של הילד כתינוק ניובורן, תגלו עד מהרה שמשבר השינה חלף, ואתם חוזרים לסדר היום (והלילה!) הרגיל שלכם... לפחות עד למשבר הבא!

עקבו אחרינו
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

© 2018 Little Penguin

מה ללבוש לישון תינוק