חיפוש
  • Little Penguin

משבר גיל 4 חודשים המפורסם

עודכן ב: 8 ינו 2019


משהו קורה סביב גיל ה-4 חודשים של תינוקך. משהו טוב. משהו נורמלי!

ראשית חשוב לציין כי זה סביב הגיל הזה שכן, כמו בקפיצות גדילה, לא מדובר במדע מדויק וישנם הורים שיבחינו בכך בגיל 3 חודשים, 5 חודשים, או לא יבחינו כלל.


מה מיוחד בגיל הזה?

תינוקך מרגיש צורך לראות עולם. לאחר שלושת החודשים הראשונים לחייו - בהם הוא למעשה עדיין מתאושש מטראומת ההתנתקות מהרחם החמים והנינוח של אימו - כעת הוא מתחיל להסתגל לחיים הצבעוניים והמעניינים שבחוץ, ומגלה בהם עניין רב.


נו, אז מה הגיוני שיקרה בגיל הזה?

פתאום הצורך לישון הוא לא הכרחי כל כך עבורו ('חבל להעביר את הזמן בשינה! יש מלא מה לראות!'), ותרגישי את הצורך שלו לאכול הרבה יותר מהרגיל ('אמא העולם הזה עצום! אני צריך מלא כח!').

על אף שתינוקך ער הרבה יותר, הוא גם מתעייף מהר יותר מעומס המידע שהוא קולט ועל כן תרגישי ברגרסיה משמעותית בהרגלי השינה שלו: עייפות גוברת של תינוקך, תוך קושי להירדם לשעות ממושכות כפי שהיה רגיל.

בדומה לכל קפיצת גדילה, לאחר תקופת רגרסיה קצרה שניכם תלמדו את איזון המזון והשינה המחודשים הנדרשים להמשך גדילה תקינה, והשלווה תחזור לביתכם.


איך עוברים את המשבר הזה בשלום? הנה כמה טיפים שיעזרו לך:


- בואי מוכנה נפשית למשבר. ראי בתקופת הקושי הזו סימן להתפתחות והזדמנות לצמיחה. 'משבר 4 חודשים' אורך לכל היותר 3-4 שבועות. סבלנות היא שם המשחק.


- בקשי עזרה. ההנקות/ההאכלות הממושכות, והיקיצות האינסופיות של תינוקך עלולים לעייף אותך ולכן עשי בחכמה ודאגי לתמיכה נוספת שתקל עלייך - דמות שתסייע לך בבישולים חמים ומזינים, עזרה בטיפול בתינוקך בין ההאכלות על מנת שתצליחי להגניב קצת שינה עד הארוחה הבאה. בכלל, סיוע בכל צורך שיכול להיות ממולא על ידי אחרים.


- הקדישי תשומת לב לסימני עייפות של תינוקך. שפשוף עיניים, פיהוק, הטיית הראש הצידה על מנת להימנע מגירויים. נצלי את חלון ההזדמנות שלו לשינה על מנת להרדימו בכל דרך. זה הזמן להכניס אותו לשק השינה שלו בתקווה שכשהוא עטוף וחמים באווירת שינה - הוא יצליח להירדם. גם אם את לא מצליחה להרדימו בדרך בה את רגילה בדר"כ, אל תחששי משיבוש הרגלי הירדמות בשלב זה.


- אל תכנעי להאכלה תכופה בלילות. בגיל 4 חודשים תינוקך אמור ללמוד לרכז את האכילה שלו במשך היום, ולרווח את הזמן שבין הארוחות בשעות הלילה. על כן אם את בטוחה שהוא אכל ארוחות מלאות במשך היום - נסי שלא להיענות ליקיצות ליליות ע"י האכלה. במקום זאת - ליטוף, אמירות רכות, או הרגעה על הידיים יכולים להחזירו לשינה.


- טיפ אחרון בחשיבה חיובית - זכרי שלא ילדת אותו על מנת שישן כל היום : )

נסי 'להיכנס לנעליו', והתרגשי מהסקרנות הבריאה שהגיל הזה מביא עימו. אותם כוחות של גילוי והתפעלות שהוא חווה מהמראות הסובבים אותו - יאפשרו לו בעתיד לקלוט מצבים ואירועים מורכבים הרבה יותר, ולתרום לפיתוח וקידום העולם אליו הגיע.


בהצלחה!

עקבו אחרינו
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • YouTube Social  Icon

© 2018 Little Penguin

מה ללבוש לישון תינוק